Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: galinabg
Категория: Политика
Прочетен: 3409378
Постинги: 193
Коментари: 4461
Гласове: 21835
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.08.2010 17:55 - ДА, ИВО, СТРАШЕН СИ! И, СЛАВА БОГУ!
Автор: galinabg Категория: Политика   
Прочетен: 21016 Коментари: 28 Гласове:
44


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да се обадиш на уговорен събеседник и да му кажеш, че се налага.....да не идва в предаването, за което е поканен, е филм, в който съм имала отредени реплики.
При това в различни продукции, тв-сезони и епизоди. 

Гърченето и конфузът, гарнирани с циркаджийски прийоми и глупашко-увъртени шеги е състояние, което и актьор от Большой театър, например, не може, няма как, повярвайте ми, да пресъздаде само чрез заучени движения и "стойки" пред камерата.

Унижението е двойно, когато етюдът трябва да се изиграе пред човек, когото преди това си убеждавал с часове и сладкодумие, че той е най-подходящият по темата.

А болката, от противоестественото състояние, става непосима, когато от другата страна на слушалката е човек, когото уважаваш и който....не заслужава да чуе това.
Защото наистина е бил най-подходящият.

Веднага и на момента мога да ви изредя поне 7 имена, на познати и за вас политици, анализатори и коментатори, на които съм "прочитала" тази "присъда ".
Най-малко още толкова са по-неизвестните "потърпевши".

Единствената причина, заради която няма да напиша имената и темите, по които съм канила отказаните, впоследствие, събеседници, е ,че няма нужда и не заслужат да съпреживеят отново унижението от "нелепата, досадна, глупава" /както съм се опитвала да я изкарвам/ ситуация.

Това, което се е случило днес с журналиста Иво Инджев обаче е връх на цинизма!

Номерът, който колеги - журналисти са "врътнали" на колега -журналист, на себеподобен, е чудовищен!

Казвам ви от опит, това може да се случи или при пълна неадекваност и малоумие от страна на канещите или при пълна, безпардонна и безобразна цензура.


Категорично освобождавам колегите от БГ-радио от първото ми предположение, защото знам, че са професионалисти.

Остава обаче, без никакво съмнение, втората "диагноза":
Ц-Е-Н-З-У-Р-А!!!!

Ами, да, СТРАШЕН СИ, Иво!
И, Слава Богу!

*****************
Прочетете, моля:



Страшен съм, а!
BY ИВО ИНДЖЕВ  АВГУСТ 17, 2010  POST A COMMENT БГРАДИО се осмелиха да ме поканят на екрана на БНТ и си понесоха наказанието за “дързостта”: наложи им се да се гърчат и да ми обясняват часове преди прякото съвместно предаване с държавната телевизия защо… не трябва да участвам. Като бивш телевизионен водещ мога да си представя какво е усещането да кажеш на избрания от теб гост, че е нежелан. Не ми се е случвало, но унижението да изпълниш такова нареждане трябва да е голямо – питайте Карбовски, който ме беше поканил веднъж в “Дарик”, но ми звънна да се оплаче, че началството не му дава и че за компенсация му позволили да покани…Иван Костов ( на 15 октомври 2006 г.) . Страшен съм, а! Да измислиш причина за прогонването на госта, която да не е истинската, но все пак да звучи някак приемливо, е роля, която не пожелавам на никой уважаващ себе си журналист. Преди седмица, когато съобщих в блога, че има “опасност” да се появя във вторник ( т.е. днес) на екрана на БНТ по покана на БГРАДИО в рамките на предаването “Лица в ефира”, явно съм уцелил в десетката с шегата за “опасността”. Страшен съм, а ( в смисъл, че понякога познавам)! Обяснението на БГРАДИО (защо оттеглят поканата си в последния момент) се свеждаше до твърдението, че форматът на шоуто “Стартер”, за което цяла седмица им се виждах подходящ, изведнъж се оказал неподходящ, защото щяло да става дума за музика (интересно, кога са си изяснили формата и са сколасали да намерят друг участник?). Щели да ме поканят друг път – като в стария виц за възклицанието на Иванчо “ тате каза, че ще ми купи колело, ама друг път”. Честно казано, бях заподозрял, че “нещо се мъти” с (прекалено любезната за такъв като мен) покана за участие, защото ми бяха обещали да ми пратят въпроси, на които да отговарям духовито(!). Но нищо не е изпратиха. Като непоправим позитивист и оптимист бях склонен да отдам това на прословутото българско трудолюбие, както би казал Симеон ( не водещият на предаването, съвпадението на имената е случайно). Но… Впрочем, дори и обаждането за отказа не беше по инициатива на домакините- усъмних се и им звъннах да разбера какво става, защото се бях наканил да пропътувам стотина километра, за да спазя уговорката. И едва тогава, след няколко прекъсвания на разговора ( “лоша връзка”), изплюха камъчето. Камък ми падна от сърцето- толкова са любезни, а да ги злепоставям пред властта! Страшен съм, а! Стана ми обаче интересно да си отбележа кой е събеседникът, който е преценен като по-подходящ за ролята в “музикалния формат”. Някой певец? Композитор? Музикант, най-общо казано? Бях „аз“ : мъж на приблизително моята възраст и ръст, с летен загар, с набола брада, многодетен, с тъмни очила, с ясна склонност към каламбура и “син”! Направо мой двойник. Но само в това отношение. Защото се оказа политик, макар и с артистичен вид и поведение – Любен Дилов-син. Да не би пък това е да някакво специфично отмъщение, че го споменах в книгата си “Президент на РъБъ” като главният редактор на “Новинар”, който спира отпечатването на броя заради статия на Иван Бакалов в моя подкрепа след като напуснах Би Ти Ви ( с репликата “ няма да си влошавам отношенията с президента заради Иво Инджев”)? Едва ли. Не очаквам в БНТ да са чели книгата. Но други явно са я чели и са взели мерки авторът да не се показва по държавната телевизия. Страшен съм, а! Послеслав: за онези, които решат, че нещо си въобразявам и че ги “занимавам” със себе си заради “славата”, пожелавам много славни дни и нощи в четене на омразни текстове на омразни автори. Сигурно е готино, но не знам с какви хапчета се постига!

http://ivo.bg/2010/08/17/страшен-съм-а/


Тагове:   бнт,   Да,   БГ радио,


Гласувай:
44


Вълнообразно


Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Здрасти, Гале
17.08.2010 18:16
Помниш ли какво ти казах на срещата за журналистите и техните господари? Че чеп за зеле не става от тях.Аз помня един журналист, който си подаде оставката от екрана, заради цензурата. Не мисля,че бих ги уважавал и за в бъдеще. Дали гилдията ви ще прояви поредния си горещ патос? Свобода на словото и четвърта власт и други тинтири минтири, които ги пробутвате на лековерните.
цитирай
2. galinabg - Помниш ли какво ти казах на срещата ...
17.08.2010 18:32
katana написа:
Помниш ли какво ти казах на срещата за журналистите и техните господари? Че чеп за зеле не става от тях.Аз помня един журналист, който си подаде оставката от екрана, заради цензурата. Не мисля,че бих ги уважавал и за в бъдеще. Дали гилдията ви ще прояви поредния си горещ патос? Свобода на словото и четвърта власт и други тинтири минтири, които ги пробутвате на лековерните.


:)) На слагай всички колеги под един знаменател....И повярвай ми, няма колега, който да си причинява, мазохистично, подобни ситуации. Знам, че знаеш къде е проблемът.....
цитирай
3. анонимен - Помниш ли какво ти казах на срещата ...
17.08.2010 18:52
galinabg написа:
katana написа:
Помниш ли какво ти казах на срещата за журналистите и техните господари? Че чеп за зеле не става от тях.Аз помня един журналист, който си подаде оставката от екрана, заради цензурата. Не мисля,че бих ги уважавал и за в бъдеще. Дали гилдията ви ще прояви поредния си горещ патос? Свобода на словото и четвърта власт и други тинтири минтири, които ги пробутвате на лековерните.


:)) На слагай всички колеги под един знаменател....И повярвай ми, няма колега, който да си причинява, мазохистично, подобни ситуации. Знам, че знаеш къде е проблемът.....

Ще ми простиш грубият изказ, но изборът да си проститутка е доброволен. Казваш от екрана, че от канцеларията на агегент Гоце са се разпоредили.. и ... или напускаш или те уволняват, но оставаш честен. Така, за едната заплата си ставаш проститутка, която се пъчи ,че е четвърта власт. Двама журналисти гътнаха американски президент... Нашите са харесват гъзолизането.. Факт.
цитирай
4. eleonoraknyazheva - Браво
17.08.2010 19:05
за позицията!
цитирай
5. анонимен - за позицията! Ама е само тя нап...
17.08.2010 19:29
eleonoraknyazheva написа:
за позицията!

Ама е само тя напоследък. И то, тука.
цитирай
6. boykostefanov - Признание, Покаяние, Довършване
17.08.2010 19:31
Галя, така и така признавате 14 некоректности спрямо напълно коректни спрямо Вас хора. Какво все още би трябвало да Ви задържа на заеманата от Вас длъжност...? Ще е логично и достойно от Ваша страна, да довършите разкаянието си с логично последващо действие.

Освободете журналистическото място и медията където го заемате. И се заемете с друга професия, за да изчистите името си от признатите от Вас мерзости.

Ще се радвам да Ви видя на свободния пазар, като достоен и истински писач, на достойни и истински журналистически материали.
И няма да изпитвам неприятния дъх и лошия вкус на погълната измамна мизерия, каквито изпитвам сега.

Довършете започнатото - освободете длъжността си, Галя!
Достойно е, че вече го започнахте. Напълно одобрявам признанието и покаянието Ви!
Моите уважения!
цитирай
7. galinabg - Галя, така и така признавате 14 н...
17.08.2010 19:37
boykostefanov написа:
Галя, така и така признавате 14 некоректности спрямо напълно коректни спрямо Вас хора. Какво все още би трябвало да Ви задържа на заеманата от Вас длъжност...? Ще е логично и достойно от Ваша страна, да довършите разкаянието си с логично последващо действие.

Освободете журналистическото място и медията където го заемате. И се заемете с друга професия, за да изчистите името си от признатите от Вас мерзости.

Ще се радвам да Ви видя на свободния пазар, като достоен и истински писач, на достойни и истински журналистически материали.
И няма да изпитвам неприятния дъх и лошия вкус на погълната измамна мизерия, каквито изпитвам сега.

Довършете започнатото - освободете длъжността си, Галя!
Достойно е, че вече го започнахте. Напълно одобрявам признанието и покаянието Ви!
Моите уважения!


Бойко,
щях да ви отговоря подробно как, от къде и защо съм напускала и съм си тръгвала, но за съжаление установих, че сте току-що регистриран в Блог.бг и с доста оскъдна информация за личността ви. Нека първо да видя какви са вашите позиции, как пишете и как мислите и ви обещавам да ви отговоря. По-късно.

Поздрави и благодаря за подкрепата!
цитирай
8. boykostefanov - прекрасно
17.08.2010 20:02
Нямах представа, че говорите от позиция на вече взел решение човек.

Олеква ми на съвестта, като виждам написаното да отговаря на позицията Ви. И че това е не покаяние, а вече ясна гражданска позиция от Ваша страна.

Щастлив съм, че в България и в професията журналист има достойни хора, които не прощават първо на себе си собствените слабости, за да имат правото и възможността да бъдат критици на живота и обществото.

Ако има още много като Вас и Иво Инджев - избрали достойнството, човечността, професионализма и достоверността, да, тази държава не е загубена, убеден съм!

Поздрави, благодаря Ви за доверието и аз!
цитирай
9. snimkite - Тъжно
17.08.2010 22:32
тъжно звучат и авторът на постинга и самият иво.
цитирай
10. tili - Ами да! Страшен е!
17.08.2010 23:03
Да бяха поканили заедни с Дилов и Петър Курумбашев - идилията щеше да бъде пълна! Добре, че не гледам ТВ!!!
цитирай
11. ka4ak - Галя,все едно падаш от Марс!!!
18.08.2010 03:09
Ако ти е интересно,имам 9 такива случая,така че Иво ряпа да яде!:)))
цитирай
12. ok3223 - E,е
18.08.2010 05:12
Да каниш този...екземпляр. То хората не могат даго гледат, камо ли да го слушат. Да рискуваш да останеш без работа заради такъв суперхамелеон. Я слезни на земята и не се хващай на евтините провокации на неговите фенове. Да подадеш оставка, защото една уникална, ама най уникалната журналистическа проститутка играе старрата си роля в ново кабаре, е глупост голяма.
Казваш интересни неща и се стремиш(не на думи, на дело) да пишеш за нещета така както ги виждаш, честно, почтено. Ти си рядко изключение от тайфата журналистически нагаждачи и лакеи, и хората те ценят(аз съм един от тях) като човек и журналист.
Не си усложнявай живота заради хора като този... Такива никога не потъват и винаги се опраят и излизат сухи от водата.
Един, който не винаги е съгласен с теб, но те цени и уважава.
Усмихнат ден:ок
цитирай
13. bovari - Случилото се изобщо не ме учудва.
18.08.2010 07:59
Но изказвам лично мнение/провинциално:)/. Според мен ситуацията не е плод нито на " пълна неадекваност и малоумие от страна на канещите", нито на "пълна, безпардонна и безобразна цензура", друго Е. Хутроумна игра, в която някой иска на чужд гръб /в случая на Иво Инджев;мерзост; голяма мерзост спрямо един добър журналист/, да си вдигне цената за предстоящите избори. Далече се целят, обаче, го мисля!
Парите са в червените, и то не кои да са, а най-верните, останалите до Първанов, бизнесмени. Част от които отидоха при ГЕРБ, затова БСП жилят в смъртна агония....и ще става все по-брутално.

Поздрави, Galina.
цитирай
14. apostapostoloff - Ние, българите
18.08.2010 08:16
Ние, българите, избираме ПРЯКО нашия президент. Ние, българите, избрахме Георги Първанов.

Ние, българите, финансираме държавната телевизия от данъците си. И какво искате вие сега? В държавната телевизия да се изтъпани един доказал се неудачник, за да псува държавния глава!

Не мислите ли, че това, което сте написала, е абсурдно и глупаво? Как пък на мен никой не ми попречи да издам 15 книги и да публикувам хиляди статии? Как?!
цитирай
15. vmir - Иво Инджев е много добър,
18.08.2010 09:12
а добрите няма как да не берат ядове с червените.
цитирай
16. eien - Предлагам, да сложите в постинга и коментарите на Иво Инджев след "Страшен съм, а?" и он лайн диалога му с
18.08.2010 10:46
Любен Дилов. Доста неща са казани и там.
цитирай
17. sladurani - Докога с тази цензура?
18.08.2010 10:57
В този случай журналистите не са виновни, те са жертва на интересите на началството, което в повечето български медии следва други интереси (на рекламодатели или политически). Не ми се е случвало да отменя покана за интервю, но мога да си представя колко трудно е било за колегите от БГ Радио. Когато на нас журналистите ни се налага някакъв модел на работа, който противоречи на основните принципи на журналистиката, тогава ние ставаме съучастници на манипулаторите на обществото. И се срамуваме от това, но имаме ли избор, като навсякъде е така... Слава богу, медиата, в която работя, е малко далеч от тези неща (заради специализираността си), но все пак се дразня на намесата "отгоре".
цитирай
18. boykostefanov - Много е просто - жертви няма
18.08.2010 11:38
Нищо не пречи на никой журналист да напусне работата си при работодател, който го принуждава да бъде НЕжурналист.

Не само не пречи, но е задължително за човеците, за гражданите и за професионалистите.
В момента в журналистиката по медиите сте останали само едни продажни антипрофесионалисти, които топлите места и не позволявате на журналистиката да се развива в журналистически рамки.

Няма нито един от вас, който да има моралното право да оценява каквото и да е в журналистиката.

Хората, които правят журналистика в България, заплащат за това с живота си, с неудобствата си, с преследване. Защото нямат журналистически братя и сестри, нямат колеги, които да оформят гилдията и да спазват правилата й. Така професионалните журналисти остават сами като мечки, преследвани от кучета.

Вземете си напуснете местата и отстъпете на нови и волни хора да ги заемат и да няма "журналистическа" преданост в България, а да има предана журналистика. Предана на професията си и на обществото, ОТ и ПОРАДИ което живеете.

Иво Инджев си гледа популярността и няма как иначе, защото свободният пазар не пази никого и няма гвардия охранители за свободния човек и професионалист. Него го пази единствено публичността, откритостта и честността към обществото.

Принципите на акредитацията не важат на улицата.
цитирай
19. анонимен - Ще ме прощаваш, но ти пишеш
18.08.2010 12:29
apostapostoloff написа:
Ние, българите, избираме ПРЯКО нашия президент. Ние, българите, избрахме Георги Първанов.

Ние, българите, финансираме държавната телевизия от данъците си. И какво искате вие сега? В държавната телевизия да се изтъпани един доказал се неудачник, за да псува държавния глава!

Не мислите ли, че това, което сте написала, е абсурдно и глупаво? Как пък на мен никой не ми попречи да издам 15 книги и да публикувам хиляди статии? Как?!

друг тип книги. Отделно астрологията. Защо я заряза?
цитирай
20. анонимен - Независимият и честен журналист е мит
18.08.2010 12:34
sladurani написа:
В този случай журналистите не са виновни, те са жертва на интересите на началството, което в повечето български медии следва други интереси (на рекламодатели или политически). Не ми се е случвало да отменя покана за интервю, но мога да си представя колко трудно е било за колегите от БГ Радио. Когато на нас журналистите ни се налага някакъв модел на работа, който противоречи на основните принципи на журналистиката, тогава ние ставаме съучастници на манипулаторите на обществото. И се срамуваме от това, но имаме ли избор, като навсякъде е така... Слава богу, медиата, в която работя, е малко далеч от тези неща (заради специализираността си), но все пак се дразня на намесата "отгоре".

Нащо като некорумпирани лекари и магистрати. Всеки е чувал,че ги има, но никой не ги е виждал. И до сега се учудвам, защо са с едни от най-високите заплати. Защото са манипулатори, а не журналисти.
цитирай
21. анонимен - Любен Дилов, Петър Курумбашев и Слави Трифонов
18.08.2010 12:47
eien написа:
Любен Дилов. Доста неща са казани и там.

Ех..честни шоумени и с добре предплатена и целенасочена критичност...
цитирай
22. reporter - Странно ми е, че се търсят незави...
18.08.2010 13:22
Странно ми е, че се търсят независими медии и свободни журналисти (в България). Щом някой (олигарх или групировка) плаща за материалите на журналиста, значи той (журналистът) не е свободен да казва истината и само истината. България е прекалено малка държава и нещата са обвързани помежду си много здраво помежду си. Независими медии са тези, които се занимават само с производство на медиен продукт. В България такива няма, защото зад всяка медия стои по един предприемач, който си е направил/купил вестник или телевизия за кеф, а парите си прави с друг бизнес.
цитирай
23. karambol5 - Тежко и горко на една дърбава, ако ...
18.08.2010 14:09
Тежко и горко на една дърбава ,ако най-голямата заплаха в нея е един журналист ,които има мнение .И го отстоява.
За БГ-радио.............нямам какво да кажа .
цитирай
24. анонимен - Бих искал да изразя мнението си
18.08.2010 16:23
за "великия" Иво Индежев.
За жалост има глупци които приемат думите му за чиста монета. Не харесвам този човек, защото копира от тук от там и най вече от жълтата преса и спокойно си плюе.
Не заслужава уважение такъв човек.
цитирай
25. koleff69 - За честта на един журналист
18.08.2010 16:37
Един мой любим руски медиен персонаж - Дмитрий Быков (четете го!), има красиво прозрение относно смисъла на този втори най-древен занаят. Ще си позволя да го споделя: "Харесва ми винаги, когато ме наричат "журналюга". Журналюга е този когото ненавиждат, а истинският журналист трябва да предизвиква ненавист и раздразнение. Ако след публикация или предаване оставя благо впечатление, това е лош журналист - той "не хваща" публиката".
В казуса "Инджев" медалът обаче си има две страни. Говорим за едно талантливо перо - първо. И за един агент на комунистическите (лично аз не влагам негатив в това понятие, но обществото...) служби. Не споделям възгледите на г-н - другаря Инджев, но съм готов да се боря с всичките си сили за правото му да ги изрази свободно и навсякъде. Още повече в обществената медия, за която всички ние плащаме от джоба си. Ако плащането ви е достатъчно - не го слушайте. Казах - не споделям гледната му точка, но пък винаги е интересно да чуеш умен, начетен и талантлив човек...
Цензурата е отявлена проява на българската посттоталитарна държава. Постепенно от идеологическа, тя се превърна в икономическа, а след това се изроди в най-уродливата, страшна и заразна форма - автоцензура. Самозабрана да мислим свободно, да говорим свободно, да пишем свободно.
Така че единственият път е - да си останем "журналюги": да провокираме, да дразним, да се противопоставяме на всяка власт, да заставаме зад всеки плах опит за опозиционност. Да караме хората поне за малко ДА МИСЛЯТ. Защото мечтата на всяка власт е не да запуши устата на свободните медии - не, но да ги накара да изговарят удобните за нея думи, ако може с удобната за нея интонация. Това не бива да се случва.
цитирай
26. boykostefanov - да
18.08.2010 16:51
подкрепям напълно 25. koleff69 - За честта на един журналист
цитирай
27. анонимен - Бре, че си... информиран...:-)
18.08.2010 17:19
reporter написа:
Странно ми е, че се търсят независими медии и свободни журналисти (в България). Щом някой (олигарх или групировка) плаща за материалите на журналиста, значи той (журналистът) не е свободен да казва истината и само истината. България е прекалено малка държава и нещата са обвързани помежду си много здраво помежду си. Независими медии са тези, които се занимават само с производство на медиен продукт. В България такива няма, защото зад всяка медия стои по един предприемач, който си е направил/купил вестник или телевизия за кеф, а парите си прави с друг бизнес.

Преди 9 септември е можело, сега не може. Абе човече, провери каква преса е имало преди комунистите. Защо Данаил Крапчев е бил обект на атентат от страна на комунистите и после убит от тях? Защото е бил журналист, а не ... продажна мома.
цитирай
28. lambo - БНТ и БНР се командват от Доган и МИТ (Турското разузнаване)
19.08.2010 09:16
По-точно от Отдела за психологическа война към МИТ
Тях ги питайте защо ...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене