Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: galinabg
Категория: Политика
Прочетен: 3396504
Постинги: 193
Коментари: 4461
Гласове: 21835
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
31.10.2010 22:55 - ЗА БУДИТЕЛИТЕ....НЕ В МИНАЛО ВРЕМЕ...
Автор: galinabg Категория: Политика   
Прочетен: 17853 Коментари: 14 Гласове:
31

Последна промяна: 31.10.2010 23:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ето какво пише в Уикипедия-та за Деня на народните будители:
"
 Денят на народните будители е официален български празник, който се чества всяка година на 1 ноември. На него се почита паметта на българските просветни дейци и революционери. В освободена от османско владичество България както интелигенцията, така и масовият човек съзнават подвига на възрожденските писатели и революционери, които създали атмосферата и довели българския дух до решимостта да поведе борба за държавен суверенитет. Много градове и села искат да отдадат заслужената признателност към народните будители не само като кръщават улици, читалища и училища на тяхно име. По тази причина Стоян Омарчевски, министър на народното просвещение на България, през 1922 г. внася предложение в Министерския съвет за определянето на 1 ноември за Ден на българските народни будители. ( След установяването на Григорианския календар като държавен през 1916 година, Българската православна църква, поради зависимостта си от Константинополската патриаршия, не извършва поправка на църковния календар и продължава да извършва служението по Юлианския календар, според който денят 1 ноември по държавния календар по църковния, Юлиански календар е бил 19 октомври- Ден на Св.преподобни Йоан Рилски Чудотворец)За първи път е честван в Пловдив през 1909 г., а от 1922 до 1945 г. е общонационален празник. От 1945 година празникът е отменен и след дълго прекъсване, със Закона за допълнение на Кодекса на труда, приет от 36 Народно събрание, на 28 октомври 1992 г., се възобновява традицията на празника. Първи ноември официално е обявен за Ден на народните будители и неприсъствен ден за всички учебни заведения в страната. Идеята за възстановяването му е на Петър Константинов. Сред най-популярните български народни будители са Свети Паисий Хилендарски, Иван Вазов, Григорий Цамблак, Константин Костенечки, Владислав Граматик, Матей Граматик, Свети Иван Рилски, Неофит Бозвели, братята Димитър и Константин Миладинови, Георги Стойков Раковски, Васил Левски, Христо Ботев, Стефан Караджа, Хаджи Димитър, Любен Каравелов, Добри Чинтулов и много други...."

За днешния Ден на Народните Будители аз си избрах да препрочета тези, по-долу:

ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ - ”История Славянобългарская”: 
image
      “…..Четете и знайте, за да не бивате подигравани и укорявани от други племена и народи. Твърде много обикнах българския род и отечество и много труд употребих да събирам от различни книги и истории, докато събрах и обединих историята на българския род в тая книжчица за ваша полза и похвала. Написах я за вас, които обичате своя род и българското отечество и обичате да знете за своя род и език. Преписвайте тая историйца и платете,нека ви я препишат, които умеят да пишат, и пазете я да не изчезне!……. О неразумни и юроде! Защо се срамуваш да се наречеш българин и не четеш, и не говориш на своя език? Или българите не са имали царство и държава? Толкова години са царували и са били славни и прочути по цялата земя и много пъти са взимали данък от силни римляни и от мъдри гърци. …….Така от целия славянски род били най-силни и най-почитани и първите славянски светци и просияли от българския род и език, както и за това подред написах в тая история. И за това бъларите имат свидетелство от много истории, защото всичко е истина за българите, както вече и споменах. Но поради що ти, глупави човече, се срамуваш от своя род и се влачиш по чужд език? ……..Ти, българино, не се мами, знай своя род и език и се учи на своя език! ……. Или се срамуваш от своя род и език пред учените и търговците и славните на земята, защото българите са прости и няма от тях много търговци и грамотни, и вещи, и знаменити на земята в днешно време, но повечето от тях са прости орачи, копачи, овчари и прости занаятчии? ……. Виж как бог обича повече простите и незлобливи орачи и овчари и най-първо тях е възлюбил и прославил на земята, а ти се срамуваш, защото българите са прости и неизкусни, и овчари, и орачи, оставяш своя род и език, хвалиш чуждия език и се влачиш по техния обичай…..
ЗАВЕТЪТ НА СВЕТИ ИВАН РИЛСКИ ЧУДОТВОРЕЦ:
image

    “…….Не търсете първенство и началства, но помнете Оногова, Който е казал: "Онзи, който иска да бъде по-голям всред вас, нека бъде слуга на всички." Избирайте си наставници и си поставяйте началници, които Бог ви покаже, сиреч мъже, засвидетелствани от всички в духовните деяния и превъзхождащи всички по разум и духовно разсъждение и години да пасат добре и богоугодно повереното им стадо по ливадите на благочестието и на животворните заповеди Христови. За тези подобава да се иска потвърждение повече от Бога, отколкото от своето си мнение. Ако ли пък, както казва великия наш отец и иночески наставник преподобния Ефрем Сирски, всички започнете да желаете началства и предстоятелства и всички да бъдете игумени, и всички наставници, и тълкуватели, и учители, и поникнат всред вас съперничества, свади, разпри, ревност, клевети, високомерия, завист и други неподходящи за монасите страсти, тогава знайте положително, че Христос не е между вас, защото Христос не е учител на раздор и несъгласие, но на мир и съединение. Защото той се моли към Бога и Отца и за Своите свети ученици да бъдат единни, сиреч единомислени, именно тези и всички, които чрез тях вярват в Него, и говори така: "Отче свети, запази ги в Твоето име, да бъдат единни, както сме и Ние." И другаде: "Моля се не само за тези, но и за онези, които вярват в Мене заради техните думи, да бъдат всички единни." Така и вие бъдете единни, имайте мир помежду си, защото Той казва към Своите ученици: "Мир ви оставям, моя мир ви давам." А какъв е този Христов мир, чедца? - Той сам отново казва, като говори: "Не както дава светът ви давам Аз." Но този Христов мир надминава всеки ум. Това е мирът, за който говори пророкът: "И неговият мир няма предел" (Ис. 9:7). Но и апостолът ни учи, като казва: "Имайте мир и святост - с всичко друго, но без тези неща никой не ще види Бога." Такъв мир, прочее, имайте и вие помежду си и с голямо единомислие и разсъждение устройвайте всичко според Бога, за да не разгневявате благия ваш Владика Бога.     Ако ли пък се намери някой измежду вас, който сее плевели, раздори и други съблазни, такъв веднага го отстранете отсред вашето събрание, за да не се обърне това на разяждаща живеница, според Апостола, и да не се разпространи злото между добрите, и да не би някой корен на горчивина да прорасте нагоре, да направи пакост и чрез това да се осквернят мнозина. И злият вълк да не смути мирното Христово стадо, защото и такива ще се явят. За тях предсказва Христос, говорейки: "Защото е нужно да се яви съблазън, и горко на света от съблазънта." Поради това и вие, чедца, се пазете от тези неща и не ги допущайте да живеят между вас. Но ги отклонявайте далече от себе си, както пастирът прогонва краставите овце от чистото стадо. …….”     Написа се в годината от създаването от света 6449 [941 от Р. Хр.], в 25-ия ден от месец март. Аз, смиреният и многогрешен Йоан, първи жител на Рилската пустиня, подписвам със своята ръка и потвърждавам гореказаното
ВЛАДИСЛАВ ГРАМАТИК - “РАЗКАЗ ЗА ПРЕНАСЯНЕ НА МОЩИТЕ НА ИВАН РИЛСКИ В РИЛСКИЯ МАНАСТИР”:
image
”……А монасите тутакси получиха с голяма почит и радост свещения ковчег на преподобния и обвиха мощите в най-чисти покривки и ги поръсиха с благовонно миро. И [без да се бавят ни най-малко в града], на следния ден, след като натовариха ковчега на светеца на муле, заедно излязоха из града и тръгнаха за дома си. От гражданите никой не ги съпроводи, освен неколцина от бедните, както и от иноците.В шестия час от тоя ден стигнаха до една река, от тамошните люде наричана Росита, [която не отстои много от града]. Реката беше много придошла и беше изпълнила цялото си корито [та по никакъв начин никой не можеше да я премине поради нейната буйност и стремителност]. Те бяха завладени от силна скръб заради това, гдето не могат да преминат реката. И докато стояха в недоумение, ненадейно из ковчега им се показа един благоуханен дим и изпълни околността на два часа разстояние. Тогава те се осмелиха, нагазиха в реката и водими от молитвите на светеца, безвредно я преминаха и продължиха своя път радостни и весели.[Но когато наближиха град Никопол и щяха вече да влязат в него, срещна ги на две поприща вън от града, заедно с други боляри, някой си велможа Богдан жупан. Той беше много христолюбив и с голяма вяра в светеца. Всички влязоха заедно с него в града, отидоха в палатите му и внесоха в неговия молитвен дом ковчега на светеца. Там имаше много запалени свещи, дим от благоуханен тамян и други аромати. След това, като извършиха божествената служба на светите тайнства на Христа бога, те влязоха в църквата на името на светеца и пак се върнаха в дома, гдето бяха удостоени с голямо внимание и ги чакаше готова трапеза, изпълнена с всичко в изобилие. Тук се събра почти целият град с жените и децата и малки, и големи, радващи се и пеещи божествени песни. А дивният велможа, заедно с гологлавите си слуги, се разпореждаше и не пожела никак да седне на стола си дори до четвъртия час на нощта. И едва когато веселието се привърши, всеки от тях отиде у дома си……”
ГРИГОРИЙ ЦАМБЛАК “Похвално слово за св. Евтимий”:
image

  “……За колко похвали е достойно това, кажи ми, за колко почести, за колко награди? Не наподобява ли то с величието на благодатта си онези скрижали, начертани от Бога, казвам, онези скркижали, на които се изписаха законоположенията на Божествената воля? Както на Мойсей бе предопределено, като се изкачи над видимото и като вникна чрез духа си в невидимото и недостъпното — което означава мрак — да узнае божествените тайни и със себе си да поведе всички люде към богопознание, така и на великия Евтимий. Обаче за него планина беше не видим някакъв земен хълм, а височината - знание на истинските догми; мракът пък — недостъпното за другите прозрение, скрижалите и писанията върху тях — душа и ум заедно, и двете пречистени и осветени за Бога; поради техните истинни повеления на много народи се откри в своята красота тайнството на някаква велика божествена ревност, първоизточник на добродетелите……” 
НЕОФИТ БОЗВЕЛИ:
image

“……Наклеветен пред Патриаршията и без нужното разрешение на Високата пор­та, Бозвели е отвлечен през март 1841 г. от манастира и е заточен на Света Гора. По-късно той успява тайно да избяга и пристига в Цариград в края на ав густ 1844 г. Още презсептември същатагоди на Неофит Бозвели отправя до Високата порта обширен меморандум, който е важен програмен документ. Той съдържа няколко основни искания:   1. Българите да имат архиереи от своята народност и да се избират от сами­те епархии;   2. Свободно да откриват народни училища и да печатат книги на български език;   3. Да се състави българска депутация, независима от Патриаршията, която да излага всички нужди на народа пряко на Високата порта;   4. В българските градове съдилищата да са с участието не само на мюсюл­мани, но и на българи.”
ВАСИЛ ЛЕВСКИ - ТЕФЧЕРЧЕТО НА АПОСТОЛА: “…Страници от 31 до 40 
image

(за да видите оригинала, "щракнете" върху номера на страницата -http://ziezi.net/belezhnik/31-40.htm )
[с. 31](1) Juni  5 — 6
7. [В]сичките дейци  в градът тряб[в]а  да се разподелят(2)  в работата, кой  за каквото може,  като например:  един има влияние  между граждани-  те и чорбаджиите(3),  други — между сел-  ските учители,  чорбаджии и пр.  [В]сичките да се  прибират в една  точка, и от  време на вре-   
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 17, със синьо мастило, а с червен молив — 25; текстът е написан с молив.       2. В ориг. „разподелат".       3. В ориг. „чйорбаджийте"; по-нататък — също.

[с. 32](1) Juni  7 - 8
ме да им се  иска работата;  също и градовете  ще предават  работата си в  друга по-голяма  точка.   
-----------------------------------       1. Стар номер на страница - 18, със синьо мастило, а с червен молив - 26; текстът е написан с молив.

[с. 33](1) Juni  9 — 10
Кажи ти на  издайници ни,  че знаем(2) делата  им,  които те извър-  шават(3),  да трепят вой-  ните ни.  Сбогом(4) и пр.  ---------------------  Чуй, мамо, как  затръбява  тойзи глас  за кървав бой,   
-----------------------------------       1. Стар номер на страница - 19, със синьо мастило, а с червен молив - 27; текстът е написан с молив.      2. В ориг. "знаим".       3. В ориг. "извръшяват".       4. В ориг. "збогом".
[с. 34](1)
Juni  11 - 12
но(2) вишний  нек ни защи-  щава,  както прави  всегда той.  Сб[огом]!(3)
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 20, с синьо мастило, а с червен молив - 28; текстът е написан с молив.       2. Може би тези стихове (от с.33 и 34) са продължение от стиховете на с. 21 и 22; вж Кънчев, поп Минчо. Видрица ..., с. 392-393.       3. В ориг. "зб.".
[с. 35](1)
Juni  13 — 14
В Пло[вдив](2)  Никола Раан[г]елов [?](3);  пък друго  Афъз ефенди(4)  на Търнович(5)  на ханът,  пък в него [?] е за [?]  х. Асана[г]а(6)   
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 21, със синьо мастило, а с червен молив — 29; текстът е написан с молив.       2. Пловдив (Филибе); псевд. на ЧРК: Серезли Юсеин.       3. Следва „или" — зачертано; презимето „Раанелов" в ориг. може би е сгрешено или лошо написано — вероятно се отнася за Никола Димитров Ръжанков (Ръженков; Никола Сахатчията; ок. 1846 — след 1872, от с. Калугерово); съратник на Апостола и негов придружител по пазарджишките села при основаването на комитетите; предоставил дома и хана си за комитетски събрания и за скривалище на Апостола; може да бъде и псевд. на Левски.       4. В ориг. „Афъс ефендес" — псевд. на Левски.       5. Вероятно се отнася за хана на братя Търневи (Търнович) от Пловдив; Христо (Христаки) Василев Търнев (1842—1910) — сподвижник на Левски, подпомогнал със средства покупката на печатница, нужна за печатане на квитанциите и разписките за отчет на събраните за делото суми; представител на събранието на Оборище и участник в Априлското въстание (за него вж ЛД. Левски в ..., с. 201—202, 447 и НБКМ—БИА, кол. 47 (П. д.), б. п., а. е. 1529); Георги Василев Търнев (1852— 1876), участвувал активно и загинал в Априлското въстание (вж сведения от брат му Петър Василев Търнев (ок. 1818—1901) в писмо до Ст. Заимов -- НБКМ—БИА, ф. 93 (СЗ), II А 8891; вж и ЛД. Левски в ..., с. 202).       6. Може би псевд. на Левски или на друг комитетски деец от Пловдивско.
[с. 36](1)
Juni  15 - 16
Чрез Сребр[о](2) в Соп[от]  за х. Афъзаа(3) в Карло[во]  на х. Асана[г]а(4) на ханът.   
-----------------------------------       1.  Стар номер на страницата — 22, със синьо мастило, а с червен молив — 30; текстът е написан с черно мастило.       2. Вероятно Сребро Пенев Стойновски (1848 — ок. 1895?), род. от с. Балджиларе (дн. Медово, Старозагорски окръг); участник в Първата българска легия; съратник на Левски; учител в Сопот, Чирпан, Силистра и Оряхово; член на ЧРК в Сопот и по-късно в Оряхово (вж Л Д. Левски в ..., с. 312—313); избягал в Одеса през февруари 1876 г.; участник в Българското опълчение; според ИУ. ВЛ, с. 278 Стойновски участвувал в 1869 г. в създаването на ЧРК в Сопот; може би бележките на тази страница се отнасят за 1869 г. [?]        3. Вж с. 23, бел. 5.        4. Вж с. 35, бел. 6.
[с. 37](1)
Juni  17 — 18
Негова милост(2) [Христо Иванов?]  ви го оставям тая  вечер гост и  препоръчвам ви го  за от най-добри-  те ни юнаци, и  решителен във [в]секи  случай. Достоен е  да удържи до смърт  всяка тайна без  сумнение. Слободни  да сте пред него  във [в]сичко. И разбе-  рете се за каквото има  да ви разправи.   
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 23, със синьо мастило, а с червен молив — 31; текстът е написан с молив и задраскан от Левски.       2. Може би се отнася за Христо Иванов Големия — вж ВЛ.ДН, с. 196, док. № 108 (пълномощно от 25 юли 1872 г.). Христо Иванов, известен с прозвищата Книговезеца, Цигараджията, Ловчалията и др. и с псевдонимите Дели Христемага, Дели Христем ефенди, Драган Цанков, Стефан Карагьозов и др. (1838—1898), близък другар и съратник на Левски, участник в двете легии, деен член на Търновския революционен комитет; участвувал в Априлското въстание и в Освободителната руско-турска война (1877—1878).
[с. 38](1)
Juni  19 - 20   
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 24, със синьо мастило, а с червен молив 32; страницата не е изписана.
[с. 39](1)
Juni  25 — 26
да(2) ходим да се(3)  скитаме  немили, клети, недраги.  Аз зная, майко, мил съм ти,  че може(4) млад да загина  ах, утре(5), като премина  през тихий, бели Дунава.  Но(6) кажи какво да правя(7),  га ме(8) си, майко, родила  и пр.(9).  На[д] бащино ми огнище,  там, дето аз съм пораснал  и първо мляко засукал,  там, дето либе хубаво  черни си очи вдигнеше  и с оназ тиха усмивка  в скръбно ги сърце впиеше;  там, дето баща и братия(10)   
-----------------------------------        1. Стар номер на страницата — 25, със синьо мастило, а с червен молив — 33 (коригиран от 32); текстът е написан с молив.        2. В тефтерчето на Левски липсват първите 9 стиха от стихотворението на Хр. Ботев „На прощаване"; поради липсата на календарните страници на бележника от 21 до 24 юни, може да се предположи, че те са били откъснати, а може би самият Левски е записал стихотворението без тези 9 стиха, което е неприемливо.        3. В ориг. „са".        4. В ориг. „можя"; и по-нататък в стихотворението — също.        5. В ориг. „утра".        6. В ориг. „нъ"; и по-нататък в стихотворението — също.        7. В ориг. „права".        8. В ориг. „ма".        9. Тук отново липсват 3 стиха от оригинала на Ботевото стихотворение и са заменени с „и пр.".       10. Следват четири зачертани думи с приблизително разчитане „майка" и „там дето"; стихотворението на Ботев е публ. за пръв път в: [Ботев, Хр.]. На прощаване в 1868. — Дума на българските емигранти, Браила, № 2, 25 юни 1871, 3 — 4.
[с. 40](1)
Juni  27 — 28
черни чернеят за мене.  Ах, мила майко юнашка,  прости ме(2) и веч прощавай,  аз вече пушка нарамих  и на глас тичам свободен  срещу врага си безверний,  там аз за мило, за драго,  за теб, за баща, за братя,  за него ще се(3) заловя(4)  пък(5) каквото сабя покаже  и честта, мале, юнашка.  А ти га чуеш, майно ле,  че куршум пропее над село  и момци вече наскочат  ти излез и пр.(6)  Нито пък слушай хората,  дето щат(7) кажат за мене:  нехранимайко(8) излезе,   
-----------------------------------       1. Стар номер на страницата — 26, със синьо мастило, а с червен молив — 34; текстът е написан с молив.       2. В ориг. „ма".       3. В ориг. „щъ съ".       4. В ориг. „залова".       5. В ориг. „пак".       6. В ориг, с „и пр." вероятно Левски е отбелязал изпускането на 5 стиха от стихотворението.       7. В ориг. „щът".       8. В ориг. „не храни майка"…..”
ХАДЖИ ДИМИТЪР -български революционер, войвода и национален герой Роден:10 май 1840 Сливен, Османска Империя (днес България) Починал:10 август 1868 (на 28 г.) връх Кадрафил, Османска Империя (днес България) Димитър Николов Асенов, по-известен като Хаджи Димитър, е един от най-значимите български войводи. Загива едва 28 годишен след тежко сражение на четата му с османски части. По повод смъртта му ХРИСТО БОТЕВ написва едноименната поема…..

image

Жив е той, жив е! Там на Балкана, потънал в кърви лежи и пъшка юнак с дълбока на гърди рана, юнак във младост и в сила мъжка.  ………………….  Но съмна вече! И на Балкана юнакът лежи, кръвта му тече, – вълкът му ближе лютата рана, и слънцето пак пече ли – пече!
ДОБРИ ЧИНТУЛОВ :

image

КЪДЕ СИ, ВЯРНА ТИ ЛЮБОВ НАРОДНА?
Къде си, вярна ти любов народна? Къде блестиш ти, искра любородна? Я силен пламък ти пламни, та буен огън разпали на младите в сърцата, да тръгнат по гората.   Пламни, пламни ти в нас, любов гореща, противу турци да стоим насреща! Да викнем всинца с глас голям по всичкия Коджабалкан: голямо, мало, ставай, оръжие запасвай!   На пояс тънки сабли запашете, за бащината си земя станете, колете турски племена, пълнете с техните тела пространните равнини, дълбоките долини!   За нашето отечество и слава, за нашата свобода и държава да си пролеем вси кръвта, да си добием волността от нашите тирани, неверни мюсюлмани!   Байраци български навред да вдигнем, към бога със краст във ръка да викнем: о, наш създательо Христе, я виж от ясното небе, нашето мъчение, дългото търпение.   Благослови ти нашето желание, на тебе имаме ний упование, подвигът да ни е осветен, на твоя вяра утвърден, на славното ти име, предвечний божи сине!   Кога в български предели настъпим, кога вразите си от нас изгоним. Да се възвишат знамена на българските рамена от върха на Дуная в Тесалия до края.   Кога свободата си ний доставим, кога си имената ний прославим, да видим всички мир тогас, и ний да викнем всички с глас, живейте православно, в България държавно.

ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
 


Тагове:   минало,


Гласувай:
31


Вълнообразно


Спечели и ти от своя блог!
1. erato7 - Честит празник, Галка!:))
31.10.2010 23:04
Честит празник, Галка!:))
цитирай
2. rumyrayk - Честит да ти е празника, Гале,
31.10.2010 23:15
супер си, будна съвест си
;)
цитирай
3. tit - Честит Празник!:)
31.10.2010 23:45
Да бъде един буден ден!
/не само утре!/:)))
цитирай
4. tanyarisemova - Честит ден на будителите!
01.11.2010 00:12
Да бъдем будни за всичко!
цитирай
5. inel379 - Честит празники и на теб, мила!:)
01.11.2010 00:14
Те и днес са с нас!
Извор на достойнство и сила!
Будителският дух е жив и има своите последователи!
В трудни времена - още повече!
цитирай
6. veninski - Честит празник!
01.11.2010 05:11
Честит празник!
цитирай
7. martiniki - :)
01.11.2010 07:14
Честити и будни!
цитирай
8. ady - Честит празник:)
01.11.2010 08:57
:)
цитирай
9. анонимен - Нека е честит на всички ......
01.11.2010 09:08
ХОРА С БУДНА СЪВЕСТ И ЧЕСТ !

Какво ли би писал днес
монахът "тъмен, непознат и бледен",
на изпадналия в унес,
същий този род, лъган, отчаян и беден ?
цитирай
10. nicodima - "Онзи, който иска да бъде по-голям всред вас, нека бъде слуга на всички."
01.11.2010 09:53
Ох, забравили сме го, безвъзвратно!
Честит празник, Галя!
цитирай
11. haralanov - Има нещо,което ми прави впечатление
01.11.2010 14:06
Почти всички от тези будители са били хора религиозни!
Тема за размисъл,както се казва...
цитирай
12. thetrooper - Честит празник!
01.11.2010 19:48
Честит празник!
цитирай
13. divna8 - И ОТ МЕН, ГАЛИНА - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!!! ...
01.11.2010 21:30
И ОТ МЕН, ГАЛИНА - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!!! ТИ ЗАСЛУЖАВАШ ИСКРЕНИТЕ МИ ПОЧИТАНИЯ: БУДИТЕЛ СИ, И ТО...КАКЪВ!
С УВАЖЕНИЕ: ДИМА/ДИВНА8
цитирай
14. urukhai - БОГ ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ!
06.01.2011 00:43
БОГ ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене