Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: galinabg
Категория: Политика
Прочетен: 3408871
Постинги: 193
Коментари: 4461
Гласове: 21835
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
11.10.2009 23:59 - ЗА "ЖИВИЯ" ЖИВОТ....ЗА "СЛУЧАЙНОСТИТЕ" В НЕГО....И "ДРУГАТА" БЪЛГАРИЯ
Автор: galinabg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30751 Коментари: 35 Гласове:
20

Последна промяна: 12.10.2009 17:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Скоро прочетох, нещо, което много ми хареса и замисли. Ще ви цитирам по памет:
Случайностите са онези моменти в живота ни, в които Бог е решил да остане анонимен”.
Имаше и нещо такова, че „В живота няма случайни неща. Всичко, което ни се случва е трябвало да ни се случи, защото вече е написано там някъде.....”

Знаете ли как се събират и срещат, на едно място, без никаква уговорка, българи – емигранти, поетеса на 80 години, 88 – годишна старица с вид на Мадона, журналист, представител на чуждестранна мегафирма, солистки от групата на Добърските баби и жива пъстърва?

Случайно.
Толкова случайно, колкото само Бог може да предопредели.
Повярвайте ми!

******
Ще ви разказвам обаче по хронология.....

По "заповед" на приятелката ми Дона тези дни се озовахме в Банско.
image
Първоначалните ни планове включваха разходка до ски-пистите.

image

Реплика от домакините ни в хотел „Евъргрийн” /за уюта и гостроприемството тук ще ви разкажа друг път/ „обърна” посоката на волана ни и с Дона поехме към село Добърско. Непременно трябваше да видим Старата църква.
Твърди се, че била най-старата в България.

Разбира се, че я открихме, напътствани от добронамерените местни хора.image

В едно, с типичната българска „щуротия”, разбира се.

image


В чий ли светъл ум се е родила гениалната идея редом с табелата за обект от Национално значение да окичи „пътеводителят” за WC-то, с цената на "услугата"?

image

Тъжна и глупава работа, нали?
После Давид Черни ни бил крив, че представял България като тоалетна.....

Нещо като партизански паметник в църковния двор?!

image


image

И прочие безумни надписи на вратата на светинята.....
image

Всичко това в иначе невероятната каменна църква.

image


image

Как беше онзи лаф? – хубава работа, ама българска.....

***** 
След най-старата църква трябваше да откриеем рибарника над село Добърско. Нустоимо изкушение се оказа идеята на нашата „домакиня ” Дана за прясна пъстърва за обяд!

Табелите сочеха 1 800 метра до рибарника. Решихме да се направим на планинарки. „Зарязахме” колата в края на селото и поехме нагоре „на лов” за прясна пъстърва.

image


image

Тъкмо ни налегнаха съмненията, че метрите са доста повече от 1 800 и хоп.....в далечината лъсна покрив на сграда.

image

„Тук ще да е!”, усмихнахме се доволни.

Нямахме представа какво ни чакаше след по-малко от 20-30 метра.
Наистина!

image

Отдалече стопанката Мария ни призовава на прясна риба. Усмихната и толкова добронамерена ни повежда към навеса на все още строящата се пристройка.

А там...., заварваме петима души.
Хортуват си усмихнато и хапват – каквото Бог дал – ракийка, туршийка, хляб и още нещо.

image

С появяването ни започнаха да ни приветстват, като че ни чакаха специално.

image

Току след нас се появиха и двама младежи./в дъното/

image

Ето го и собственика на рибарника Георги.

image

Досущ като в Дядовата ръкавичка.
Запознаваме се в движение, а вече си говорим толкова приятелски.

- Аз съм българин, емигрант. От 50 години живея в САЩ – казва ни Асен /със зелената риза/

image

Разговарваме се и с другите.
Най-възрастната жена, леля Мария /до която съм седнала/ е майка му. Мъжът /зад нас на долната снимка/ – брат му Георги.

image

Другите две жени са Катерина и Смилена /с очилата/. Част от фолклорната група на Добърските баби.

image

Ето ги. Запяват с цяло гърло.
Стоя и гледам втрещена.

/опитайте да отворите един от двата линка, за да чуете за какво става дума :
http://galinabg.podomatic.com/entry/2009-10-11T13_16_19-07_00

http://www.podomatic.com/podcast/embed/1238300/1099224

Оказва се, че двамата младежи, които се появиха след нас също са емигранти - гурбетчии. "Вадят" си хляба в Испания. Сега се върнали и решили да пообиколят с мотори пиринския край. На път за хижа Добърска дошли да хапнат пъстърва.

image

Междувременно нашите риби цвърчат на скарата.
И да ви разказвам колко вкусни бяха.....ще ме разберете, когато ги опитате лично.

image

image

Около час по-късно Георги ме повежда към рибарника.
Преди година и половина тук било пустош и планински скат. Разказва как вкарал камионите и фадромата. После бетона за коритата на рибарника. На края зарибителният материал и ето...пъстърва да ти види окото.

image

image

image

После ме води към преливника и споделя мечтата си да си направи малка ВЕЦ.

image

Невероятен човек – позитивен, енергичен, идеен. Не го чух да се оплаква.
Сподели само, че проверявал възможността да финансира рибарника с пари от програмите на ЕС, но „любезни” чиновници му намекнали, че ще трябва да дели 50:50, ако иска да му стане работата. Разбира се, че се отказал. И си го направил по трудния начин.

Връщаме се към навеса.
Заварвам Дона в сладка приказка с леля Катерина и с леля Смилена.

В следващия момент 80-годишната Катерина почва да реди стихове.
Онемявам.

http://galinabg.podomatic.com/entry/2009-10-11T13_39_37-07_00

След което ще разбера, че леля Катерина сама е написала това стихотворение. И не само него.
Миналата година издала стихосбирка. „Човекът и природата”.
Навремето учила до 5-ти клас и след това тръгнала по баирите да пасе овцете. 

image

До ден днешен й се носи славата на най-добрата жена-чобанка. И на животинките пеела и рецитирала.
Оказва се и едно от „гърлата” на състава Добърските баби.

Смилена пък е ръководителката на фолклорната група.

Разказва ми, че тези дни чакат група американци. За чуждите туристи имали приготвен специален ритуал, с който им взимали акъла.

Част от програмата било и това хоро. Вижте ги как рипат само.

http://galinabg.podomatic.com/entry/2009-10-11T14_03_14-07_00

Тръгваме си с Дона в попреваления следобед.
Шашнати. Щастливи. Заредени. Усмихнати от красота.
От Красотата на Душите на леля Мария, на леля Катерина, на леля Смилена.
На Георги и на съпругата му Мария.
На Асен и на Георги.
На момчетата - гурбетчии в Испания, чийто имена не научих.

От докосването до Другия живот. Истинският. Живият. В другата България. Добърската.

Тази среща не можеше да бъде уговорена предварително. Още по-малко между нас - непознатите, които се срещнахме толкова случайно на това място, където се събират Рила, Родопите и Пирин. В село Добърско.

Няма как, сигурна съм, че някой друг беше организаторът й!
Уж случайно.
За да остане Анонимен!

Благодаря ти, Господи!

image

image







Гласувай:
20



Спечели и ти от своя блог!
1. ka4ak - Галя направо приключение!
12.10.2009 00:24
Да не се чудиме на Омир!!!Поздравления,позитивно и зареждащо!:)))
цитирай
2. galinabg - @ka4ak
12.10.2009 00:27
Владо, благодаря ти :))))Колко се радвам, че си усетил това чудо, което ми видяха очите и Душата. И колко много мога да разказвам още....ама ще прекаля с търпението ви :))))
Акъла ми се взе, честно! Пожелавам ти много скоро и на теб среща с Красотата....
цитирай
3. ka4ak - Радвам се че го има!
12.10.2009 00:50
И страшно много се надявам,да не бъде чудо,а да успеем да го съхраним и предадем!Душите ни го желаят и трябва да се борим за Красотата,да не изчезне!!!
цитирай
4. tus2alas - Чудесно преживяване, вдъхновя...
12.10.2009 01:00
Чудесно преживяване, вдъхновяващо! :)
цитирай
5. galinabg - @tus2alas
12.10.2009 01:05
Да, вдъхновена съм, наистина :))))) Светът на тези хора ми центрова човешките ми възприятия...Бях забравила, че има жив живот :) Поздрави!
цитирай
6. анонимен - Господ е с теб, когато търсиш Живота!
12.10.2009 01:50
Много ведрост има в поста!:))
Благодаря, че я сподели!
Спокойна нощ!
цитирай
7. strannica - ...
12.10.2009 09:42
БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА РАЗКАЗА!
Постоянно целенасочено търся общуване именно с такива хора - като описаните от теб тук...Защото точно в тях е съсредоточен живият живот....
цитирай
8. анонимен - Благодаря
12.10.2009 09:51
Галенка,
това което си описала...ами то е достойно за един репортаж който заслужава да бъде направен...има ли в тази наша страна поне един истински чувствителен към публиката собственик или достоен мениджер който би поощршл тозш вшд програми.защото живот се случва и без певечките със силикон и без натруфените от суета и празнота тв програ...така наречени ...водещи сетивата ни наникъде....
Благодаря ти че си отразила гези два незабравими дни както можеш само ти....
Д.
цитирай
9. анонимен - Съпреживях нещо прекрасно, красиво поднесено, нещо
12.10.2009 09:53
което видях и почувствах и аз това лято на път към почивната станция на Предела.
Чудна, запазена от векове история . Минало и настояще, възраждащи се традиции на автентичното българско, не само в Добърско.
Дано повече хора не само се наслаждават, но и сами да могат да преживеят подобни красиви моменти.
цитирай
10. flyco - ...
12.10.2009 11:16
Може би не трябва да се чудим на Орфей, а не на Омир, но можем да не се чудим и на Буда - въпрос на избор.
Трогателните найлонови джобчета, в които са поставени смразяващите кръвта хартиени бележки издават намесата на все пак грижовна домакиня.
Природата и времето са чудесни!
цитирай
11. pomilvana - Вълнуващо.
12.10.2009 11:49
Поздравления за споделеното - написано с толкова искреност, вълнение и мъдрост.
цитирай
12. анонимен - БРАВО!
12.10.2009 14:07
Блазе Ви за преживяното! Това е истината - да имаш сърце за Божията благодат!
цитирай
13. анонимен - Знаете ли защо толкова се вълнуваме,
12.10.2009 14:27
когато гледаме и слушаме нещо толкова истинско и автентично? Защото в себе си знаем, че това са ни корените, и че те са добри, здрави и жизнени. Затова продължаваме да устояваме на всякакви бури, независимо от дебелия слой суета, който ни е покрил. Браво, Галя! Открила си Нашата България!
цитирай
14. chara - Бях в Добърско преди три седмици!
12.10.2009 15:25
Фантастично място!
:)
цитирай
15. galinabg - @tit
12.10.2009 15:36
Да когато търсим Красотата Бог непременно ни помага да я открием :) И аз ти благодаря, че ме "изслуша". Толкова съм впечатлена!
цитирай
16. galinabg - @strannica
12.10.2009 15:40
И аз ти благодаря, че намина :)))) Да, общуването с тези хора е като важен подпис в "бележника" на живота. Не можем да вървим напред, ако не можем да се насладим на истинското, обиновеното, земното....Голям урок :))))
цитирай
17. galinabg - @ andreshko
12.10.2009 15:44
За съжаление, все оправданието ни е, че нямаме време, че нямаме средства, а не си даваме сметка, че откъсвайки се от Истинския, Живия Живот губим духовната си енергия. И на мен ми се иска да се провикна - Хорааа, вдигайте се и тръгвайте из тези Божествени места на България. Това е спасението ни като нация :)))) Благодаря ти, че намина!
цитирай
18. galinabg - @flyco
12.10.2009 15:48
Добре дошъл! Аз мисля, че първо трябва да се "начудим" на себе си...Загубили сме се в загубеното ежедневие на забързания ни и все по-безсмислен живот. Пропускаме толкова истински неща, които трудно бихме компенсирали някога , някъде в очакване на "подходящия" момент :)
цитирай
19. galinabg - @ pomilvana
12.10.2009 15:49
Благодаря ти от сърце за топлината, с която се "обаждаш". Пожелавам ти много скоро да се докоснеш и ти до тази Красота! Бъди ми гост отново! Поздрави!
цитирай
20. galinabg - @ анонимен 12
12.10.2009 15:52
Радвам се, че съм те докоснала с трепетните си преживявания. Ако знаеш колоко още мога да пиша ....:)))) да, наистина усетих Божията благодат :))))
цитирай
21. galinabg - @ harvi
12.10.2009 15:56
Дааа...това са нашите корени. Това е нашата душевност. Наистина ли не разбираме, че само с връщане към корените ни можем да се спасим като народ и нация. Като хора. Открих, наистина открих истинсаката България, но само едно малко кътче, една педя. Представям си какви ли още красоти има около нас. Да даде Бог да им се насладим :)))) Зареждащо е!
цитирай
22. galinabg - @chara
12.10.2009 16:00
Наистина е фантастично! И Божествено! А хората, хората колко са добронамерени, направо се смаях :)))) Поздрави!
цитирай
23. inel379 - Поздравявам те за поста!:)
12.10.2009 21:06
Голямо преживяване!
Като изключим абсурдистанските истории, всичко друго е върховно!
Благодаря, че го сподели с нас!
цитирай
24. galinabg - @ inel379
12.10.2009 21:39
Страхотно, невероятно преживяване, наистина! Радвам се, че ти е харесало! И аз ти благодаря, че ме "изслуша":))))Поздрави!
цитирай
25. invincible13 - нова приятелка ;)
12.10.2009 22:39
Здрваей Галина,

наистина няма случайни срещи...казвам го, защото тази вечер "случайно" открих твоя блог. Нова съм още в изкуството да споделям мислите и чувствата си в блог и трудно се ориентирам в блог ресурсите. Привлече ме заглавието...но текстът, просто ме остави без дъх...прекрасно преживяване...и снимките са прекрасни и линковете...и е написано прекрасно, спокойно, по човешки...мъдро! Тези дни се боря с много неприятен грип...постингът ти ме зареди с енергия и смирение...БЛАГОДАРЯ ТИ! Следвам постингите ти и очаквам с нетърпение следващите...споделени истории ;)

Прегръщам те, Анжела
цитирай
26. galinabg - @ invincible13
12.10.2009 22:44
Хей, Анжела, добре дошла и в моя блог, и в Блог.бг, и в блог-пространството въобще :))))
Толкова се радвам, че съм ти "преляла" частица от енергията на това вълшебно място, за което ви разказвам.
Мен пък ме заредиха тези истински и прекрасни хора, с които Бог ме срещна, случайно :)
Както с теб сега!
Ще се радвам да си чест мой гост!
Поздрави и оздравявай, бързо,бързо!
цитирай
27. tili - Вкусен аромат
12.10.2009 22:47
се носи от постинга ;-))) Насладих се на гледки и звуци !!!
цитирай
28. galinabg - @tili
12.10.2009 22:58
Така се радвам, че съм те наситила :)))) Аз още преглъщам :))))) Благодаря ти, че намина :)
цитирай
29. анонимен - НИКОЛИНА
13.10.2009 02:01
БЛАГОДАРЯ ТИ , ГАЛЯ !
Това е прекрасно ! Аз не обичам репортажите за преуспелите българи в чужбина, а харесвам такива, за които ти пишеш тук. Преди няколко месеца и аз бях в едно село около Дряново, газих в реката на Дряновския манастир, любувах се на спокойствието и величието на това място, но никога не мога да пресъздам преживяното - като теб. Харесва ми начина по който ни представяш всичко това - с пошлостта,с красотата и с величието на природата ни.
Поздрави!
цитирай
30. galinabg - @Николина
13.10.2009 02:23
Нина, толкова се радвам, че ме навести! Влюбена съм в хората от този край. Ведри. Добронамерени. Усмихнати! Представяш ли си, ако ги срещахме всеки ден?! Сигурно щяхме да се разхождаме с крилца :)))) Поздрави и за теб!
цитирай
31. анонимен - Браво!
13.10.2009 14:18
Прекрасно написано, прекрасни снимки!За момент завидях на авторката, че е попаднала на такова прекрасно място.А такива места има много в страната ни, стига да можем да ги открием! Как искам да живея в такова място, а не в тъпия, смотан град, където проблемите - твои и на ругите, те връхлитат всяка минута! Далеч съм от мисълта, че и на това прекрасно място няма проблеми, но досегът с природата ти полага да ги разрешиш и преживееш по-леко, без стрес.
цитирай
32. galinabg - анонимен 31
13.10.2009 20:47
Знам, че зависта ви е благородна :))) Знаете ли, толкова бях пленена от красотата на този край и невероятните хора, че не ми и дойде на ум да ги попитам, какви са им техните проблеми. Със сигурност ги имат. Но и те...разбраха, че съм журналист и нито за миг не тръгнаха да се оплакват, напротив запяха още по-силно :))) Чудна работа, нали? А в големия град - само намусени, тъжни и оплакващи се хора....Е, нали в дебелите книги пише, че в природата има баланс - добро и зло, усмивка и тъга и т.н. Но! Със сигурност не знаят какво е стрес :))))
цитирай
33. анонимен - Za ribarnika
12.02.2010 19:05
Относно рибарника в Добърско. Дядо ми е негож собственик и наистина там е много чудесно , защото си сред самата майка природа и е много успокояващо и релаксиращо . Ако искате да посетите рибарника , ето телефон за контакти : мобилен - 0898644983
цитирай
34. анонимен - ;)))) честит свети Валентин
14.02.2010 11:02
Галина,

пиша отново под постинга, който ни помогна да се открием в блогосферата ;)))

Пожелавам ти щастлив празник на любовта...вярвям, че всичко се връща ;))) вярвам, че добротата, искреността и обичта, които ни даваш безусловно ще ти се върнат многократно умножени...

и понеже е празник...поздравявам те с малко класика...;))) дано ти хареса музикалния ми избор!

Прегръщам те, Анжела

http://www.youtube.com/watch?v=1O0RUurbJ8k&feature=related
цитирай
35. galinabg - Много Любов
14.02.2010 11:06
и за теб Анджи! Бъди щастлива! Прекрасен да ти е днешният ден - прости и обичай! Безмерно!
Прегръщам те!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене