Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: galinabg
Категория: Политика
Прочетен: 3409823
Постинги: 193
Коментари: 4461
Гласове: 21835
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.12.2007 15:33 - ДА ПОМОГНЕМ НА ДЕЦАТА ОТ ПРИЮТА НА ОТЕЦ ИВАН
Автор: galinabg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5798 Коментари: 5 Гласове:
1

Последна промяна: 10.12.2007 15:01


При отец Иван от Нови хан ме отведе много, много личен проблем. 
Преди около месец оперираха голямата ми дъщеричка. По спешност. Докато чаках пред болницата се молех на Бог и обещах, че ще й направя курбан за Никулден и ще купя риба за децата, гледани от отец Иван. Между другото отдавна се канех да направя нещо за този Дом, но все отлагах - а днес, а утре, а да има повод и така... докато Бог ми помогна и вместо мен определи кога да стане. Слава Богу, всичко с дъщеря ми мина нормално, изписаха я и аз започнах да броя дните до 6-ти декември.

Малко преди това се обадих на отец Иван и се уговорихме да му пратя определната от мен сума, а той да вземе рибата. Попита ме какъв е поводът, обясних му и той от душа обеща, че по време на курбана в Дома ще прочете молитва за здравето на дъщеря ми, но ми каза, че трябва и да отидем лично. Най-добре било в неделя след литургията, за да й прочете някакви молитви. 

Нали не се съмнявате, че днес бяхме там. Слизам от маршрутката в центъра на Нови хан и хора ни упътват към църквата. Намираме я. Влизаме през малката дървена портичка /има и голяма/. Прекрачваме и прага на Божия храм. Попадаме в сравнително малко, скромно, топло помещение с неколцина молещи се. Върви неделната литургия. Отец Иван и още един свещеник си изпълняват всичко по канон. 

В края на службата доведоха десетина малки дечица, живеещи в приюта, построен от него, за да бъдат причестени.Толкова чисто и трогателно, че не сдържах сълзите си. Те, милите, какво им разбират балалайките, ама се наредиха едно след друго и си отваряха устенцата като малките на птичка, за да поемат нафората. Е, казвам ви, тази гледка ме разтърси! Тези невинни душици, още не знаят кои са, защо нямат дом и защо са при отец Иван, но смирено застават и чакат своето благословение. Гледаха го с такава вяра и мисля си - знаеха, че той е техният спасител. 

След службата отец Иван дойде при нас - явно непознати и неслучайно дошли в църквичката му . Веднага се сети за уговорката ни от преди дни и пое детенцето ми, за прочете молитвите. / Сега се сещам,че май не му благодарих:)))) / 

На края, този невероятен, енергичен отец гостоприемно ни покани на по кафе и побъбрихме за мисията му. Казах му,че съм журналист. А той се оказа искрено благодарен на пишещите събратя, които по един или друг повод са правили репортажи за делото му, като обясни, че ако приюта в църквата го има, съществува и в него намират подслон нуждаещите се, то е благодарение на това,че след всеки един материал стотици хора хуквали да помагат. Който с каквото може и колкото има. 

В момента в Дома на отец Иван живеят 70 души. От тях 35 деца. С очите си видях 13-дневната Цветелина и 15-годишната й майка Фиданка, които са там само от няколко дни. Има още 4-5 бебенца и деца между 2 и 10 години, и по-големички - между 12 - 20 год. 

Попитах отеца от какво имат нужда, а той откровено каза, че дрехи имат много. Одеала, завивки обаче трябвали винаги. За храната предпочита да се прави предварителна уговорка и ми разказа, че щедри хора така се престарали, че вече година ядяли макарони от една пратка и още имали:))))) 

Сега ще оставя координатите на отец Иван и на Дома. Идва Коледа и си мисля, че душата ни може би се нуждае от малко добри дела. Ако и вашата трепва в този момент,това може да ви е полезно:

с.Нови хан п.к.2110,община Елин Пелин Дом за сираци "Свети Николай" 
отец Иван Димитров Иванов 

тел.0889 53 98 75 

IBAN: BG72 UNCR 9660 1000 4116 00
BIC:UNCRBGSF 
Банка: УниКредит Булбанк,клон Елин Пелин 

http://www.svetinikolai.org/ 

Важно: В клипа съм използвала няколко снимки от архива на Дом за сираци "Свети Николай",с.Нови хан




Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
1. eternity - Незнам какво да кажа, направо съм ...
10.12.2007 08:56
Незнам какво да кажа, направо съм трогната от това което си написала и доброто дело на отец Иван.Натъжавам се винаги когато гледам репортажи или чета за децата сираци, защото знам, че страдат и хич не им е лесно, а дори нямат вина за това.Знам , че държавата не отпуска достатъчно средства за тях, дано се намерят добри хора който да помогнат.
Аз не мога да помогна финансово, но ще се моля за тях.
цитирай
2. maymi - Да ти е здрава дъщеричката!
13.12.2007 23:49
Поздрави за поста и благодаря за напомнянето...
цитирай
3. zms - Бог да поживи отец Иван и дечицата, за които той се грижи!
20.12.2007 17:07
Благодарим ви за репортажите, статиите и постингите и за това, че ни давате възможност да получим информация за "чудеса" като това!
цитирай
4. annanik - Отец Иван е невероятна личност. ...
21.12.2007 00:02
Отец Иван е невероятна личност. Имам честта да го познавам. Впечатлението от общуването с него е неизгладимо. Бог да благослови мисията му.
цитирай
5. dimitrinkah - Много ти благодаря Галина за всичко ...
28.12.2007 20:55
Много ти благодаря Галина за всичко написано>>>
И за координатите,защото и ние сме едно младо сдружение ,коетооще няма дейност и не знам защо ,но си бяхме нарекли отец Иван и неговите Гълъбчета за първа спирка
Весели празници!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене