Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: galinabg
Категория: Политика
Прочетен: 3409081
Постинги: 193
Коментари: 4461
Гласове: 21835
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.11.2007 14:24 - Учителите май са полудели?
Автор: galinabg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9931 Коментари: 36 Гласове:
-1

Последна промяна: 09.11.2007 14:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Вчера ходих на родителска среща.Учителите искали да ни обяснят как ще наваксват изпуснатия материал, да ни благодарят за разбирането пък и да сме си поговорили...Добре! След лудия четвъртък на работа се занасям в училището.Оказах се даже първа.Веднага ми мина през ум, че ще използвам дискретния момент да поговоря с класната на дъщеря ми за един проблем, който започва за втора поредна година.Тя, дъщеря ми,е в 9-ти клас.От малка, милата, живее с подмятания за цвета на кожата й.Просто е мургавелка.100%-во доказателство, че е продукт на баща си, който също е от "скъпата"боя, но 100%-ов българин. Да де, ама детето ми от миналата година е в ново училище, в нов клас, с нови съученици и тези намеци определено започнаха дая притесняват. Основен автор на атаките към нея е един Ники. Говорих с класната й миналата година, ама познайте дали имаше ефект? Сега, още в първия ден след стачката същият този юнак първо попитал дъщеря ми дали не е осиновена, защото аз съм била бяла и руса и тя не приличала на мен, а час по-късно, когато се установило, че липсват кабели от компютъра в класната стая, Ники обобщил, че сигурно Нели ги е свила /както правят циганите, разбира се/.Е това вече ми дойде в повече, но си казах, че ще стискам до родителската.
Та, казвам аз на класната й, с поредна молба, да вземе мерки, а тя ме гледа с поглед, все едно току-що е дръпнала магистралка, че не може нищо да направи.Питам-как така не можете нищо да направите, а тя ми казва:"Ами така.Аз не мога да се карам с учениците заради техни лични взаимоотношения.Той сигурно Ники я харесва.Нека тя сама да се оправя".Питам я сигурна ли е ,че за нея това не е проблем и не си струва да вземе отношение,при което тя отново ми вдига рамене и ме пита:"Вие какво предлагате да направя?".Казах й, че не смятам повече да разчитам на нея и че ще потърся други източници за помощ, при което чувам наглото:"Заплашвате ли ме?Аз не се страхувам".
Останах на родителската, защото исках да видя и другите учители, някои от тях нови.През цялото време обаче наблюдавах класната на дъщеря ми, жена на възраст, и не можех да повярвам, че за нея да си класен означава, може би,само едно-някой лев над заплатата. Спомних си и за невероятните истории, които е разказвала дъщеря ми, а аз не й вярвах напълно...Мислех си, че децата преувеличават.
Мислех си и за това-ами, ако дъщеря ми наистина беше от ромски произход, пак ли щях да срещна това абсурдно отношение? За каква толерантност, за каква интеграция на ромите си говорим?
След първоначалния шок от реакцията на "класната", той явно ми подейства като обезболяващо, сравнително по-спокойно приех тикосаната учителка по психология, която се вживяваше, като на сцената на Народния;странната химичка,която трябва да им преподава предмета на френски, но го говори твърде дървено и учителката по биология, която влезе за точно 3 минути, извади 3 учебника, попита-Видяхте ли ги добре?Тези искам да купите! и излезе като дим.Другите учители, между тях две зам.директорки, изобщо не благоволиха да се появят.
Тръгнах си тъжна, объркана и невярваща...Това ли са учителите, които повече от месец врякаха за заплати и реформи в образованието?!?С тези ли учители ние ще оправяме просветата? Не! Твърдо не!
Има една цинична приказка:"Със стари к...и нов бардак не се прави". Е, вярвайте ми-с тези изкуфели, депресирани и комплексирани учители реформата в образованието няма как да се случи!Не може! 
То е нещо като небесно кафяво или дървено желязо....


Тагове:   май,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. benra - Жалко
09.11.2007 14:32
много жалко е,че такива преподаватели, като описаните от Вас, учат децата ни.
цитирай
2. stone - ами ти какви искаш да са?
09.11.2007 14:40
за 300 лева заплата (преди) и 600 (сега) - ами то който има умения, професионални и лични, езици, психологическа дарба и какво ли още не, което ти очакваш от тях, ще се хване ли за толкова пари? ми няма ли да отиде в частна фирма, пък защо не и в чужбина?
който иска на добро училище, да си праща децата в частно. ама ще кажете, ми аз си плащам данъците, защо да няма качество и в държавното? ами ти си ги плащаш, ама ето те сега стават 10%, средна заплата ако е 500 лева, това са 50 лева данъци на месец - с тези пари детето ли да ти учат, улицата ли да ти асфалтират, на полиция ли да плащат да те пази или съд да те съди?
оправия ще има, когато има повече пари в тази държава.
цитирай
3. galinabg - до STONE
09.11.2007 14:45
Може би забравих да уточня, че детето ми учи в едно от елитните училища на София.Не е частно, но е в десятката на най-добрите.И не съм съгласна, че заради малкото пари една класна просто ще се държи така.Като й са малко парите, моля, да напусне!Точно тези учителки, които описвам, повярвайте ми, и по 1000 лева да взимат пак ще си останат същите мърди!
цитирай
4. benra - stone,
09.11.2007 14:56
човешкото достойнство колко струва?
Въщност, повечето учители вероятно разсъждават като Вас.Аз бих могла да Ви отправя контрареплика-на който 300лева са му малко, за да работи достойно, моля-да смени работата си.И ако има самочуствие на качествен преподавател и можещ професоналист-да отиде в частно училище.
Може би, според Вас, масата деца на България не заслужават да бъдат възпитавани достойно?До колкото разбирам за вас между беден и недостоен има знак за равенство.Моите съжаления, за което.
цитирай
5. stone - до двете по-горни мнения
09.11.2007 16:37
по мое време имаше доста свестни учители... ето че са направили така, както казвате вие - напуснали са. останали са само такива като вашата класна. аз и вие казваме едно и също нещо, явно.

като напусне тази класна, каква мислите, че ще дойде за тези пари - същата, че и по-зле.
между бедност и достойнство няма връзка... просто образованието е услуга, и за да е качествена тя трябва да се заплати. бедният човек като ражда деца трябва да е наясно, че те ще са с по-малко възможности от децата на богатите. тъжно, но факт, и така си е било откакто свят светува.
цитирай
6. benra - тогава,
09.11.2007 17:03
stone,защо така яростно учителското съсловие е против съкращения и против диференцираното заплащане, базиращо се на ежегодно атестиране?Не ме разбирай грешно-не съм против учителите, напротив.Далеч съм от обобщенията обаче.Не можем да говорим за учителиТЕ.С оглед на конкретиката, на конкретиката на написаното от авторката - то такива учители не мисля,че биха могли да имат претенции за различно заплащане.Защото добрият учител знае най-важното-децата не са виновни, децата не трябва да бъдат продукт на обществена занемареност.Защото отдавайки се на учителската професия първият ангажимент, който са поели е бил ангажиментът към децата. Наистина трудно се запазва морал във времена мизерия, но не е невъзможно.Примери за това има, и аз познавам такива учители-достойни хора и достойни професионалисти, те наистина заслужават трудът им да бъде възнаграден достойно.Но някой не иска плявата да бъде отделена...
цитирай
7. анонимен - аз съм ученичка
09.11.2007 17:15
от пети клас насам(сега съм 12) съм имала две класни:едната беше като вашата класна,не и пукаше...само дневникът да е в ред и да има бележки,не я интересува и по два месеца да не се ходи на у-ще,освен това беше учител по немски без никакво произношение...
сегашната ми класна звъни когато някой го няма,интересува се от проблемите и в семейството и извинява отсъсвията ако кажеш"Госпожо наложи ми се,нямам бележка"
Първата ми класна беше млада,здрава и имаше гадже което я храни(очевдино много добре),сегашната ми класна е възрастна,със опит в професията,вдовица,болна и всеки ден дава луди пари по доктори....не е от парите,а от отношението...но вярвам че с намесата на директор,или в краен случай по голям брат,сестра или приятел ще се оправят нещата със класа и...
стискам палци за дъщеря ви,защото и аз съм била в такова положение.а може да поговорите и с майката на въпросното момче и ако не тя,то поне вие да го поставите на мястото му...
цитирай
8. анонимен - Учителите май са полудели
09.11.2007 18:33
Защо за всичко се обвинява все учителя?За това,че ние нямаме време да поговорим с децата си ,да разберем техните проблеми, не сме ги възпитали нямат вина учителите.Те могат и имат време да възпитават само чрез уч. материал.За да обърне по-обстойно внимание на личностните проблеми ,учителят трябва да зареже уч. съдържание тоест всичко това за ,което му се плаща и за което е поставен там.Аз като родител не бих искала моето дете да бъде занимавано с проблемите на другите.Пращам го на училище да учи и бих се радвала учителката да се занимава само с учебния материал.За проблемите на вашето дете ще се занимаете вие-не прехвърляйте отговорността си.
Колкото до съкращенията- трябва да ги има, но не сред учителите.И така класовете са огромни .Колкото децата са по-малко в клас, толково повече учителят може да обърне внимание на децата по единично.Аз смятам, че децата трябва да бъдат диференцирани- кои искат да учат и кои да пречат на другите.Училището не е забавачница.
цитирай
9. timmyd - Тъпо е, да, това, което е казала класната.
09.11.2007 18:39
Обаче, според вас, какъв точно ресор притежава класната, за да се справи с проблема?
Единственото нещо, което може да направи, е да поговори с момчето. Ако то е разбрано, ще се усети. Ами ако не е?
цитирай
10. galinabg - До №7
09.11.2007 18:41
Благодаря за мнението ти!Страхотен е примерът, който даваш!
цитирай
11. galinabg - До АНОНИМЕН №8
09.11.2007 18:47
Може би не съм разбрана правилно.Аз не искам класната да занимава всички деца с проблема на моето.
Но!Тя е тази, която трябва да реши-дали ще говори с Ники, дали ще ме свърже с майка му или друг вариант.
Ами, ако аз съм по-безцеремонна и хвана Ники и му бия два шамара и го позаплаша малко дали ще бъде по-добре?Дали тогава няма да бъда упрекната, че не съм уведомила класната, че не съм спазила субординация някаква?А?
Освен това, дори и нормално да поговоря с Ники едва ли би имало смисъл, защото той просто е ТРУДНОТО ДЕТЕ НА КЛАСА.
А и самата аз не одобрявам саморазправата по никакъв начин, дори и най-добронамерения.
Аз съм наясно, че проблемът е деликатен и го споделих само защото смятам, че всичко в този живот трябва да се решава чрез диалог и убеждаване.
цитирай
12. galinabg - ДО TIMMYD
09.11.2007 19:02
"РЕСОРЪТ" на класната е да се грижи за учениците в класа й, да се интересува от проблемите им, да бъде връзката с родителите и да се опитва да ги възпитава в колективен дух.
Да им покаже правилата на играта в един отбор.
Иначе за какво им е?Те децата и без намесата на възрастните имат нюх към сплотеност,към чисто приятелство и враждебност,могат да различават добро и недобро.
Ако не притежава тези качества една учителка, моля, нека не измъчва нито себе си, нито децата коло нея.
А и №7 дава много добър пример!
цитирай
13. timmyd - до galinabg :)
09.11.2007 19:20
Ми всеки, който е отстрани на училището, си мисли, че там е същото като от времето, когато той е бил ученик. Да ,ама не.
Съгласен съм, с написаното от вас, но учителят има правомощия само в сферата на доброто желание, а както вероятно се досещате, то не е достатъчно.
ХАйде, отговорете ми, как класната може да реши проблема, ако ПРОБЛЕМНОТО дете се запъне?
цитирай
14. galinabg - До TIMMYD:))))))
09.11.2007 19:33
Ако сме буквалисти,ето как:
Във всяко училище има Правилник, който регламентира реда за решаване на всички въпроси и проблеми.Аз сезирам класната,тя преценява-или първо говори с Ники или информира родителите му или и двете.След това, ако няма решение на проблема се стига до педагогически съвет и т.н и т.н.
Ако сме просто хора, тя може поне да покаже някаква загриженост, съпричастност.Още повече, че ако наистина дъщеря ми е от ромски произход, аз мога да сезирам Комисията за борба с дискриминацията и да усложня живота и на класната, и на директорката.
Не на последно място, аз съм журналист и бих могла да се възползвам прекрасно от познанствата ми с колеги в различни медии и да направя от този случай медийна сензация.
Кажими,струва ли си?Ако го направя ще травмирам дъщеря си тройно повече, защото ще започнат дая викат за обяснения и тем подобни.
Но решение и изход винаги има.
Аз не съм привърженик на крайните такива:))))
Но бъди сигурен-няма да оставя случая да отмине просто ей така.....
цитирай
15. timmyd - galinabg,
09.11.2007 20:08
Не знам защо реши, че се заяждам :) Нали писах, че направеното от класната е тъпо. Целта на написаното от мен е да те накара да се замислиш за ролята на учителя и реалната му ... власт. Доколко той може да въздейства. Да, когато спечелиш доверието на децата, когато ги научиш да съпреживяват, да не бъдат егоисти, да работят в екип... това е гордост предполагам за всеки учител. Но това е процес. Той не е никак лесен. В миналото е било друго просто защото учителят като такъв е имал авторитет. Я да се замислим дали ни е било все едно да отидем без домашна на училище, или да не сме си научили урока, или да кажем нещо на въпреки на преподавателя?!?! Абсурд. Аз съм на 27 г. и мисля така. Но днес нещата стоят доста по-различно. Има огромна разлика между самите ученици. Има чудесни деца, има и хулиганчета(това ,което ти наричаш трудни деца)Те са трудни, точно защото трудно се работи с тях. Под работа имам предвид не само да го научиш на материала в учебника, а да достигнеш до него самия, до света му. Никога не забравяй, че детето си е дете и често агресията е свързана с лична болка. А учителят има по 5-6 часа на ден и се среща с около 100 ученици дневно. Това си е миниобщество,нали. Но учителят според училищния правилник може да направи три неща, след като е говорил с родителя:
1-да внесе предложение за наказание със забележка
2-да внесе предложение за наказание с предупреждение
3-преместване
Има възможност да запознае училищната комисия за борба с противообществените прояви, която има ... същите три възможности и четвъртата - да се свърже с инспектор в детска педагогическа стая, който има вече по-големи правомощия. Но там се занимават с доста по-фрапантни случаи, макар че аз лично смятам, че поведение като на "Ники" трябва да се "реже" още в зародиш.
цитирай
16. анонимен - Само класната може
09.11.2007 21:21
Има си час на класа. Той се води от класната. Ако тя е човек-професионалист, без да говори конкретно с момчето ще постави децата наясно със ситуацията. Ще им поиска съвет - как да постъпи. Странно е че сте се хванали за нормата и на никой не му хрумва, че има и чисто човешки и морален инструмент за въздействие.
Абе, който иска да свърши работа търси начин, който не иска, търси причина /оправдание/
Чета ви коментарите и си викам -
Да не дава господ да се наложи да разчитам на ВАС
цитирай
17. timmyd - Когато именно този чисто човешки
09.11.2007 22:06
морален инструмент за въздействие(който е и единствен-това подчертавам) се окаже недействен, какво става?
Като се возите в градския транспорт и видите тинейджъри да буйстват какво правите? Щото и тогава сте в същата позиция - да използвате чисто човешики и морални средства. Ама невинаги действат. Малко грубо сравнение, но ...
цитирай
18. анонимен - Все учителите ви виновни...
09.11.2007 22:32
Знаете ли колко малко са наказанията за провинили се деца?Ами Вие,госпожо,защо не поговорите с дъщеря си?!Защо тя трябва да приема случващото се като някакъв грандиозен проблем ?!Защо не сте я възпитали да има повече самочувствие,чувство за хумор,ако щете.Нима в живота занапред ще има все "КЛАСНИ",които да и оправят проблемите?!И как пък една учителка не Ви харес?!Вие сигурно сте идеална във Вашата работа...Цял живот се занимавам с такива мамички.(
цитирай
19. galinabg - До анонимния №18
10.11.2007 11:59
Дъщеря ми си има и самочувствие, и добро възпитание, и чувство за хумор, типични за всяко дете. Тук става въпрос за нещо съвсем друго, но като ви чета коментара си мисля, че едва ли ще ме разберете,ако ви обясня, пък и с анонимни спорът е безсмислен!
цитирай
20. newgirl - Проблемът наистина не е за прене...
10.11.2007 19:17
Проблемът наистина не е за пренебрегване. Но в нормалните общества за разрешаването на подобни проблеми се грижат психилози, психиатри, социолози.... И за такава помощ дебело се плаща. Знаете ли колко плащат на учителите за класно ръководство?
цитирай
21. анонимен - Жълти стотинки...
10.11.2007 22:36
Но работата не е само в заплащането.Наистина са необходими психолози в училище.Класният не може да "огрее" за 30 деца...Майката не може да се справи с едно вкъщи и тича при класната...
цитирай
22. анонимен - Galina
10.11.2007 23:12
Po opisanieto na horata na tazi roditelska sre6ta,spomenavaneto na denq i u4itelite koito sa minali,moga da zaklju4a,4e da6terq ti u4i v moeto u4ili6te,kadeto sam 12 klas.Naistina se vodi za edno ot nai-elitnite v sofiq,no dale4 ne e na nivoto,na keto e bilo predi 10 godini.Nedeite da obra6tate vnimanie na u4iteli kato neinata klasna-sled 5 godini u4ene tam sviknah s bezrali4ieto na prepodavatelite i gavrata im s u4enicite,a povqrvaite mi i na po-lo6o sam popadala.Ako prodaljavate da imae problemi s da6terq si vi prepora4vam da se obarnete kam zam. direktorkata,ne rusata a tazi,koqto e prepodavatelka po istoriq...mnogo u4enici q mrazqt,poneje e stroga no nikoga ne podminava preblem,za6toto go misli za malovajen,vqrvam,4e shte posre6tnete razbirane pri neq....ako ne,u4ili6teto ne e tolkova golqmo,s moqt klas shte si pogovorim s tozi niki,malkite imat respekt kam golemite :)))
цитирай
23. cindy - Божеее, пълна щуротия!
11.11.2007 01:56
даскалите са пълни скапаняци от време оно, нищо свясно не би се задържало там.

Уважавам само една истинска учителка, която ми е преподавала 4 дни в Алианса по заместване, тя наистина беше Учителка, защото искаше на нещо да ни научи за тези 4 дни и го направи повече от другата, която ни преподава повече от месец.
Само тя ми е направила впечатление от всички учители, които съм виждала през живота си.

А колкото до другия проблем - срещни се с този Ники или родителите му, за какво търсиш посредничеството на учителката. Хвани директно бика за рогата. :)
цитирай
24. galinabg - До №22 и до cindy
11.11.2007 10:51
Много, много ви благодаря за разбирането!
Естествено, че ще намеря начин да си реша проблема.Написах поста, защото смятам, че трябва да се говори по такива проблеми.Ето тук има различни мнения, които, дори и несъвпадащи с моето,са ми интересни и полезни.

№22 ще имам предвид предложената помощ!Страхотна си!
цитирай
25. анонимен - успех!
11.11.2007 11:59
Да,не можем да обвиним учителите за всичко-а ако този Ники вечер в дома си слуша псувни по адрес на "мангалите"?Основната отговорност за възпитанието носи родителят,факт.Все пак смятам,че класният трябва да вземе отношение и да поговори с класа,най-малкото да покаже отношение към това,което се случва,защото не става дума само за едно "проблемо дете"-казахте,че Ники е основен автор на атаките,това не е изолирана проява и явно повечето съученици одобряват поведението му,най-малкото се смеят на тъпите му шегички.Да,никой няма време да обръща специално внимание на всяко дете,но това,което описвате,се случва по време на учебните часове,учителите подминават тези "остроумия",може би дори се подхилват дискретно.Да не ги слагаме под общ знаменател все пак.В прогимназията брат ми редовно беше тормозен и малтретиран от съучениците си,често се е стигало и до бой.Той не казваше нищо на родителите ни,по-късно ни разказа,просто няма навика да се оплаква,а и явно се е притеснявал да не го нарекат мамино детенце.Сам помоли да бъде преместен в друг клас(а по принцип преместването е наказателна мярка за проблемните деца,нали?),но заместник-директорът,който бил наясно с положението,заявил,че това ще му е "школа за живота" и т.н.,разбирай-да каляваме момченцата с бой.Друг пример-след родителска среща класната ми настояваше да говори с майка ми,само защото съм й изглеждала много унила,мрачна и т.н.Оценявам нейната добронамерена загриженост,но същата вечер отнесох строго мъмрене от майка ми:)А проблеми нямах,просто предметът на класната ми ме отегчаваше:)))
Стискам ви палци за успешно разрешаване на проблема,ако не стане по един начин,ще стане по друг,дъщеря ви има право да учи при нормални условия.Така де,значи класната очаква от нея да ходи на училище,да си учи уроците и да се усмихва търпеливо на всякакви дебилски подмятания,а какво да се очаква от класната?Иначе Ники ще продължава по същия начин,а след време с гордост ще разправя,че е завършил елитна гимназия.
цитирай
26. анонимен - Глупости
11.11.2007 13:53
Значи и аз в училище преди време трябва да съм бил "проблемно дете", а? Бях шегаджия и само комплексираните момиченца, като дъщеря ти, се обиждаха от това, което им казвам. Според мен, щом няма физическа саморазправа, трябва да остваиш дъщеря ти да се оправи сама. Като стане на 20г. пак ли ще й ходиш по гъза да й помагаш в такива ситуации, онеправданата...
цитирай
27. galinabg - До №25
11.11.2007 13:56
Благодаря!
Между другото майката на Ники е жена с име и подлизурското отношение на учителите към него е явно за целия клас.Той не учи, спи в часовете, обижда съучениците си и в същото време всички искат да са му приятели, защото виждат отношението на учителите към него.Пишат му 4-ка,за да го поощряват, въпреки, че той никога не си пише домашните и т.н и т.н.
Стадният инстинкт и комплексарщината на българина е в оснавата на мизерното му съществуване.Това е моето мнение.
цитирай
28. анонимен - Различни хора....различни идеали
20.11.2007 01:50
Различни хора....различни идеали.Въпросното момче Ники най – вероятно страда от собствени да ги наречем вътрешни комплекси, но не ги осъзнава. До известна степен е нормално да ги развие, да не забравяме в какво болно общество живеем, а това, че майката му е човек с име, е като катализатор на тези вътрешни терзания които той не осъзнава, защото това нейно име му служи като защита от „дразнителите”, той се чувства недосегаем.
Училището се е превърнало в място за доказване. Момичетата да доказват своята красота, обличайки се и гримирайки се, като да ги наречем леки жени. Момчетата от своя страна се правят на големите мъжкари, като поддържат един агресивен модел на поведение, държат се инфантилно в много ситуации. И при двата пола това се дължи на борбата да се изтъкнеш като фаворит, за тях е много важно да си фаворит в училище, защото именно фаворитите преценяват кои да бъдат аутсайдерите.Точно за това всеки един ученик гледа да се хареса на досегашните „училищни звезди” копирайки техния модел на поведение.Ако не се харесаш на фаворитите ти си обречен да си аутсайдер, и най-жалкото е, че вместо учителите да са твърдо против този модел на фаворити и аутсайдери, те го подкрепят, в повечето случаи негласно. Всичко се корени в семейството, защото децата в много от случаите страдат от липса на внимание от страна на родителите, дори и в детските си години, когато имат голяма нужда от него. Това води към този стремеж към доказване над другите.
Но да се върнем по конкретно към случая. Някой по – горе беше писал, че дъщеря ви трябва да има чувство за хумор в такива ситуации. Готов съм да споря с него, защото според мен това момче първо трябва да иронизира първо себе си, после другите, а и той не го е казал защото е искал да стане смешно, а точно за да се доказва, както казах типично поведение. Но да спрем с анализа на поведението му до тук, иначе може да се изпишат десетки страници. Ще ви дам съвет – не се обръщайте към родителите му, това ще го озлоби още повече. Според мен в този случай, дъщеря ви, трябва да отвръща на нападките му, с думи които да му показват, че той не е съвършен, изтъквайки недъзи на външните му черти и чертите на характера му, предполагам, че ще сте я възпитавали на точно обратното поведение, но повярвайте ми, това е много добър метод на „превъзпитание” на такива като Ники. Той може да не показва никаква видима реакция при изтъкването на неговото несъвършенство, но вътрешно много ще го заболи, защото някой ще е пробил тази „защитна стена” която е изградил.
Казвате че той е „проблемен ученик”, за съжаление такива са повечето днешни ученици, те са мнозинство, вече едва ли не, се счита, че токова поведение е нормално.За странни се считат другите (да, мисля че има още млади хора с истински достойна ценностна система ), които искат да получат образование, и ходят на училище точно за това. Точно за това, подкрепях учителската стачка, защото аз искам и съм ЗА реформа в образованието. Такава реформа е необходима! Първата крачка е вдигането на стандарта на живот на преподавателите, само така ще се привлекат млади учители, със свежи идеи и ще научат младите на работа в екип, и най – вече как да мислят, а не само да зубрят, те ще бъдат по-близко до проблемите им. Разбира се, с вдигането на заплатите им се вдига и критерия към тях, трябва да се създаде една „цедка” която да отсява негодните за професията учител, защото не всеки е роден за това призвание, също така тази „цедка” ще елиминира и „индивидите” като класната на вашата дъщеря и учителките които описахте, защото за мен това не са преподаватели, педагози, това са просто едни „индивиди” . Но това е идеален модел, неосъществим напълно, но в страна различна от България, той би могъл да бъде изпълнен на много висок процент. Но не и в България…..
Накрая искам да ви посъветвам още нещо, защото от написаното от вас разбирам, че сте загрижена за дъщеря си и за нейното бъдеще. Колкото и изтъркани и шаблонно да звучи, винаги когато намерите подходящ момент и и припомняйте, че не външната, а вътрешната красота е по важна.Успех!
цитирай
29. galinabg - Благодаря ти №28!
20.11.2007 20:26
Отделил си толкова време за моята тема!Анализът ти също е добър и интересен!Благодаря!
цитирай
30. svetlan - Зелен кон няма!!!
04.12.2007 14:26
Зелен кон няма!!!
цитирай
31. анонимен - Луди са учениците
13.12.2007 16:49
вече почнаха да се самоунищожават-избиват....и още какво ги очаква родителите душа да им е яка
цитирай
32. анонимен - Секира, ти по добре се извини на е...
21.12.2007 13:32
Секира,ти по добре се извини на ессен.
цитирай
33. phoenix13 - Не успях да прочета всичките ком...
10.01.2008 19:24
Не успях да прочета всичките коментари подробно, но... майката (или бащата) на този Ники не са ли били на родителската среща?!? И ако да - защо не говориш направо с тях, вместо да чакаш първо класната...

По въпроса със самите учители - завърших що-годе добро (без да е елитно) училище през 2001-ва, там хората се стараеха. Сега нещата може и да са различни. Точно в момента не бих искал да започвам темата за учителите и образованието ни като цяло, защото е много обширна и ще иска не само подробен анализ, а и действия. Но и за тях ще дойде време, надявам се скоро да мога да побутна ситуацията мъничко.
цитирай
34. анонимен - :)
22.01.2008 23:56
За състоянието на образованието
--------------------------------------------------
Тези пак поне се правят, че работят нещо. Поне си дават вид, че се грижат. Ами то какви даскаля има и то не в селските училища, а насред града. Цялото образование е с 2-ка за срока и му трябва бой в голямото междучасие, а утре да дойде с баща си (министъро)!!! Иначе с тези учители - реформа... цветно го има описано в публикацията... Ама нали учителите много знаят да лаят, че са им ниски заплатите, че са онеправдани и прецакани от живота, системата и извънземните нашественици, но зад наистина ощетените, качествени учители се скриха, и съответно изкяриха, и маса ей такива комплексирани, смазани от живота, полукомпетентни и емоционално нестабилни служители на министрество на образованието. А колко неграмотни хора излизат всяка година... пресен ми е един примера и скоро сигурно няма да избледнее от съзнанието ми - става дума за правопис. Как се пише думичката 'корпорация', 'курпорация', 'корпурация' или 'курпурация'. На една страница формат А4 на една току-що дипломирана гимназистка имаше волни вариации по темата... СРАМОТА!!! А иначе за отношенията между децата в училище НИКОЙ НЯМА ГРИЖАТА, ЗАЩОТО НИКЪДЕ НЕ ИМ Е ОТЧЕТЕНО ЗА ЗАДЪЛЖЕНИЕ... децата да се оправят сами... те и затова си разбиват главите със столове едно на друго, бият се до кръв (даже ножове са взели да ползват) и т.н. Добре бе мама де*а!!! Как може в САЩ да живеят и учат деца от етноси от ЦЕЛИЯ СВЯТ, ние тука нбе можем да си оправим елементарни неща...
цитирай
35. анонимен - госпожа.......
27.08.2009 10:10
кажете как да постъпя,не че синът ми е идеален но госпожата се заяде с него викаме да се оплаква и че е зле отваря дневника и казва аз съм се объркала с др.дете,исках да го преместя в др.клас но директора ми каза,че не може вярно ли е
цитирай
36. анонимен - Мъжът ми ме бие
27.08.2009 10:16
защо постъпва така с мен бие ме до спукване
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене